Electronicele și electrocasnicele se strică mult mai repede acum: motivul pe care nu îl știai
Pe vremuri, aparatele erau construite pentru a rezista și aveau piese mecanice simple, ușor de reparat. Acum cincizeci de ani, electronicele și electrocasnicele aveau o durată de viață mai mare. Acum însă, electronicele și electrocasnicele se strică mult mai repede, iar motivul este unul ce ține strict de business.
Potrivit lui Ryan Finlay, un tehnician de electrocasnice care a fondat școala online de reparare a aparatelor TradeSkills. Aparatele construite în anii 1970 au durat, în general, între 30 și 50 de ani. Dacă aceste aprate s-au defectat pe parcurs, au fost făcute astfel încât să le poți repara. Tehnicienii afirmă însă că acum, aparatele nu mai sunt făcute să reziste.
Dar, după cum afirmă tehnicienii, aparatele nu mai sunt făcute să reziste. Acum, înlocuim electrocasnicele fabricate cu tehnologie de ultimă oră, la o viteză impresionantă de aproximativ un deceniu sau chiar mai puțin. Cu siguranță nu ești singurul care a remarcat faptul că electronicele și electrocasnicele se strică mult mai repede. În spate există și un motiv foarte bine întemeiat pentru companiile producătoare, care stă la baza fenomenului.
Durata de viață absurd de scurtă a aparatelor a început în jurul anilor 1970 și a luat naștere cu designul, în special, cu un design greșit. Un tehnician a dat exemplul unui senzor de presiune a apei, care detectează nivelul lichidului într-o mașină de spălat care îi transmite mașinii de spălat informația când să se oprească.
Piesa în sine costă aproximativ 60 de dolari, iar înlocuirea ei nu este o procedură ușoară. Actualmente, senzorul de presiune a apei precum și alte piese sunt lipite pe placa de circuite electrice a mașinii de spălat sau pe unitatea centrală de comandă, care costă în jur de 200 de dolari. Astfel, pentru a înlocui o parte, va trebui să înlocuiești o alta care costă de peste 3 ori mai mult.
Motivul pentru care electrocasnicele se strică mult mai repede
Design-ul impracticabil a devenit o normă în lumea electrocasnicelor. Tehnicianul Myles a afirmat că multe piese de schim nu mai sunt disponibile după doar trei până la cinci ani. Ulterior, mărcile modifică designul interior, făcând reparațiile scumpe sau chiar imposibile, astfel că mașinile devin vechi.
Potrivit lui Myles, unii producători restricționează piesele ”exact la timp” pentru ca electrocasnicele să devină învechite, astfel obligând consumatorul să obțină unele noi. Nu este de mirare faptul că perioada de garanție pentru acestea este de doar unul sau doi ani. În timpul pandemiei de Covid-19, consumatorii au realizat consecințele defectelor de proiectare.
Astfel, cererea de reparații a electrocasnicelor, o afacere care a scăzut drastic în ultimii ani, a explodat dintr-o dată, din cauza faptului că magazinele erau închise. Tehnicianul a avut de efectuat mai multe reparații, unele dintre ele în regim de urgență, comparativ cu fluxul normal.
Consumatorii au întâmpinat însă problema potrivit căreia, electrocasnicele nu mai sunt concepute pentru a fi reparate. Astfel, fabricile restricționează accesul atât la informațiile despre piese și service. Potrivit unui studiu, electrocasnicele reprezintă mai mult de jumătate din deșeurile electronice ale lumii.
Acest flux este unul toxic și în permanență creștere. Deși producătorii își laudă produsele pentru eficiența energetică a electrocasnicelor, totuși cât de ecologice pot fi acestea având în vedere că ele sunt înlocuite de trei până la cinci ori mai repede decât se făcea anterior. Astfel, numărul colosal de mare al electrocasnicelor se acumulează în depozite. Pentru a reduce deșeurile, companiile producătoare trebuie să facă lucruri durabile.